اهمیت اقدام پژوهی و گزارش تخصصی – بانک فایل پژوهشی معلمان

Rate this post

اهمیت اقدام پژوهی و گزارش تخصصی – بانک فایل پژوهشی معلمان – واژه های اقدام پژوهی و گزارش تخصصی در واقع پژوهشهای عمل گرایی هستند که در حین عمل و انجام فعالیت های آموزشی مانند تدریس رخ می دهند .

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی آموزش ، تلاش برای یادگیری ، آزمون و سپس تغییر دادن بعضی از روش های معمول کلاسی با هدف ارتقا بخشی به امور پژوهشی انجام می پذیرد.

فرایند اجرای اقدام پژوهی و گزارش تخصصی به قرار زیر انجام می شود.

  1. نگارش برنامه
  2. پیدایش حقیقت
  3. اجرای پژوهش عملی

انواع مختلف اقدام پژوهی و گزارش تخصصی

در نظام آموزشی ما برای مباحث اقدام پژوهی و گزارش تخصصی چهار گروه معرفی شده است :

  • بنیادی
  • کاربردی
  • علمی
  • تولیدی
اهمیت اقدام پژوهی و گزارش تخصصی - بانک فایل پژوهشی معلمان - واژه های اقدام پژوهی و گزارش تخصصی در واقع پژوهشهای عمل گرایی هستند که در حین عمل و انجام فعالیت های آموزشی مانند تدریس رخ می دهند . اقدام پژوهی و گزارش تخصصی آموزش ، تلاش برای یادگیری ، آزمون و سپس تغییر دادن بعضی از روش های معمول کلاسی با هدف ارتقا بخشی به امور پژوهشی انجام می پذیرد. اقدام پژوهی و گزارش تخصصی اهمیت اقدام پژوهی و گزارش تخصصی –  بانک فایل پژوهشی معلمان

اهمیت اقدام پژوهی و گزارش تخصصی – بانک فایل پژوهشی معلمان . اقدام پژوهی و گزارش تخصصی آموزش ، تلاش برای یادگیری ، آزمون و سپس تغییر دادن بعضی از روش های معمول کلاسی با هدف ارتقا بخشی به امور پژوهشی انجام می پذیرد.

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی بنیادی

هدف این نوع پژوهش گسترش علم دانش آموزان و معلمین است . در این نوع اقدام پژوهی و گزارش تخصصی به کاوش مشکلات پرداخته می شود و به دنبال یافتن پاسخ برای سوالاتی هستیم که منجر به افزایش سطح علمی دانش آموزان و آموزگاران می گردد. این نوع اقدام پژوهی و گزارش تخصصی بستر مناسبی را جهت انجام پژوهش های عملی فراهم می نماید .

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی کاربردی

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی کاربردی با هدف کشف راه هایی جهت حل مشکلات و بهبود وضعیت موجود در محیط کلاس و مدرسه انجام می شود که البته انجام این روش نیاز به معلم پژوهشگر و دقیق دارد.

هدف از اقدام پژوهی و گزارش تخصصی کاربردی حل معضلات ، گرفتن تصمیم ، پیش گویی است .

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی علمی

به نوعی از اقدام پژوهی و گزارش تخصصی گفته می شود که هدف آن حل مشکلاتی است که دانش آموزان و معلمان شخصاً با آن برخورد کرده اند و از طریق تحقیق می خواهند مشکلات خود را کاهش دهند .

با توجه به آنچه گفته شد ، بانک فایل پژوهشی معلمان مجموعه کاملی از اقدام پژوهی و گزارش تخصصی مربوط به پست های سازمانی مختلف را فراهم آورده است که معلمان و سایر فرهنگیان با مراجعه به این پایگاه می توانند از فایل های موجود استفاده های لازم را ببرند.

منبع : بانک فایل پژوهشی معلمان

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهی بنویسید

54 − 49 =